# 帮助学生掌握生字的应用
# 课堂最佳辅助练习
__________________________________________________
华文字汇资料库 Buku Sumber Bahasa Cina 1下
* 收录560个字
* 根据2011年小学课程标准KSSR编写* 本书的部首规范乃参考《GF0012-2009 GB13 000.1字符集汉字部首归部规范》及《GF0014-2009 现代常用字部件及部件名称规范》编写
本书收录了一年级生字表中的560个生字。每个生字都附上准确的汉语拼音、正确的笔顺、笔画、部首、构词和例句。除此之外,本书也提供一些附加的资料如:多音多义字、同义词、反义词、同音字、形似字等,让学生更容易辨认生字,也帮助学生掌握华语的基本语文技能。
__________________________________________________
English Resource Book 1B
* Based on KSSR 2011
* Chinese Equivalents
* Malay Equivalents
* Plural Forms
* Simple Sentences
* Graphic Presentation
* Antonyms / Synonyms
This book is specially written to reinforce vocabulary skills for Year One pupils. This book is designed to help learners master basic words and phrases found in their textbooks.
* Chinese Equivalents
* Malay Equivalents
* Plural Forms
* Simple Sentences
* Graphic Presentation
* Antonyms / Synonyms
This book is specially written to reinforce vocabulary skills for Year One pupils. This book is designed to help learners master basic words and phrases found in their textbooks.
__________________________________________________
Buku Sumber Bahasa Malaysia 1B
* Menepati KSSR 2011
* Kata Dasar
* Kata Lawan
* Kata Seerti
* Suku Kata
* Contoh Ayat
* Takrif Kata Dalam Bahasa Cina
* Takrif Kata Dalam Bahasa Inggeris
Buku Sumber Bahasa Malaysia ini ditulis berdasarkan buku teks yang digunakan oleh murid-murid SJK(C) dan berpandukan Sukatan Pelajaran Bahasa Malaysia KSSR. Selain melengkap dan memperkukuh perbendaharaan kata, buku ini dapat membantu murid meningkatkan penguasaan Bahasa Malaysia mereka.
* Kata Dasar
* Kata Lawan
* Kata Seerti
* Suku Kata
* Contoh Ayat
* Takrif Kata Dalam Bahasa Cina
* Takrif Kata Dalam Bahasa Inggeris
Buku Sumber Bahasa Malaysia ini ditulis berdasarkan buku teks yang digunakan oleh murid-murid SJK(C) dan berpandukan Sukatan Pelajaran Bahasa Malaysia KSSR. Selain melengkap dan memperkukuh perbendaharaan kata, buku ini dapat membantu murid meningkatkan penguasaan Bahasa Malaysia mereka.
*** 欲了解更多书籍详情以及网上订购,请浏览合力网络书局www.leebook.com.my
No comments:
Post a Comment